Tijdens een zeilkamp in Friesland is er ontzettend veel te zien en te doen.
Door de ongedwongen sfeer gaat leren bijna vanzelf en voelt school als vakantie!

Genoeg te beleven

Werelderfgoed Waddenzee is een unieke studieplek.
Breng bij wijze van een biologieles een bezoek aan het zeehondenhospitaal van Ecomare op Texel of laat scholieren met een expert van de Waddenvereniging de wereld van eb en vloed ontdekken. Duik in de boeiende geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog en combineer dit met een kijkje bij het Kazemattenmuseum op de Afsluitdijk.

Zeilen is een combinatie van hard werken, ontspanning en natuurlijk plezier. Daarbij zorgt het hebben van een gezamenlijk doel voor saamhorigheid. Onze schippers leren de scholieren alle fijne kneepjes van het vak, zodat zij spelenderwijs allerhande sociale vaardigheden opdoen. Zo worden ze bij betrokken bij verschillende zeilhandelingen en onderwijst de crew hen in windrichting, windkracht en de getijden. Ook zullen de leerlingen samen de zeilen hijsen, leren hoe ze koers moeten houden en daarnaast mogen ze zelfs plek nemen achter het roer en het schip besturen.
Uiteraard gaan we ook zeehonden zien!

Het vaarprogramma wordt altijd volledig in overleg met u gemaakt.
Zo bent u altijd verzekerd van een geslaagd zeilkamp.

Slapen op een schip

Overdag de grootste avonturen beleven en ’s nachts slapen aan boord van een schip!
Alle hutten beschikken over comfortabele stapelbedden, een wastafel met stromend water, CV en 220V.
Sanitaire voorzieningen zijn aan boord aanwezig, benedendeks vindt u meerdere toiletten en douches.

Ook zijn al onze schepen voorzien van een goed uitgeruste keuken.
Hier kan onder andere gebruik worden gemaakt van een gasfornuis, oven, koelkast, een spoelbak en alle benodigde servies en keukenattributen.
Ontbijt, lunch en avondeten zet u dus makkelijk zelf op tafel, zonder gesleep naar een spoelkeuken aan wal.

Ook met de klas op zeilkamp in Friesland?