Laatste update: 19 oktober 2020

Mogen we sinds 1 juli weer in groepsverband de zeilen hijsen, klinken er vanuit onze overheid ontmoedigende berichten omtrent het samenkomen van groepen.
Brancheorganisatie HISWA-RECRON kan ons echter de geruststelling geven dat het bij elkaar brengen van gasten buiten een thuissituatie niet verboden is, maar dat de nadruk simpelweg blijft liggen op het naleven van de geldende gezondheids- en afstandsmaatregelen en de toegestane groepsgrootte.
Dit betekent dat u ook in deze tijden gewoon met een groep familie en vrienden de zeilen kunt hijsen!

Daarnaast boekt u bij ons altijd een zeiltocht met Corona Garantie, zo loopt u geen extra risico.

Een zeiltocht boeken

Vanuit het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat klinkt het besluit dat zeilen op charterschepen kan worden gezien als sport. Dit betekent dat de afstandsregel tijdens zeiltochten mag vervallen en het dragen van een mondkapje bovendeks niet meer nodig is.
Sinds 1 juli zijn groepen van maximaal 100 personen weer welkom aan boord, en ook vol bezette dagtochten zijn weer toegestaan. Bovendeks hoeft u geen afstand te bewaren en is het gebruik van een mondkapje niet verplicht. Tevens hoeft er benedendeks ook geen afstand te worden gehouden, echter is het dan wel vereist een mondkapje te dragen.

Daarnaast zijn de zeiltocht en zeilroute in overleg met de schipper, zij zijn volledig op de hoogte van alle maatregelen en u kunt altijd bij hen terecht voor advies.

Boeken met Corona Garantie

U boekt bij ons altijd een zeiltocht met Corona Garantie, zo loopt u geen extra risico!
Volledig volgens de richtlijnen van het RIVM, hebben alle Nederlandse rederijen een protocol opgesteld om uw veiligheid tijdens de zeiltocht te kunnen waarborgen. Dit protocol is goedgekeurd door het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport (VWS) en bestaat uit voorgeschreven gezondheidsmaatregelen, de gang van zaken aan boord en instructies voor zowel bemanning als gasten.
Mocht het RIVM alsnog besluiten tot het intrekken van de lopende versoepelingen en u bent gedwongen te annuleren, dan mag u deze zeiltocht verzetten naar een datum in 2020 of 2021.
Ook kunt u kiezen voor restitutie van de scheepshuur, echter met het oog op de benarde situatie waarin bedrijven zich in deze tijd bevinden, geven wij de voorkeur aan het verzetten van de zeilreis.

Wat kunt u zelf doen?

• Kom niet aan boord bij gezondheidsklachten zoals verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn of koorts
  • Was regelmatig uw handen
  • Niezen en hoesten aan de binnenkant van uw elleboog
  • Eten in twee of meerdere shifts

Welke maatregelen zijn er aan boord genomen?

• Dagelijkse briefing door de bemanning
  • Alle schepen zijn voorzien van een hygiëne-instructie
  • Bij elke ingang, hut en openbare wasgelegenheid bestaat de mogelijkheid om de handen te ontsmetten
  • Eenrichtingsverkeer waar mogelijk, dit wordt aangegeven met pijlen of borden op de grond
  • Oppervlaktes en relingen worden regelmatig gereinigd
  • Er zal zo vaak mogelijk worden geventileerd

U heeft al een zeiltocht geboekt?

Heeft u voor 2020 een zeiltocht geboekt, dan bent u gewoon van harte welkom aan boord!
Wel is dit echter afhankelijk van de besluiten van het RIVM; wanneer blijkt dat de maatregelen omtrent het virus worden verlengd en uw zeiltocht valt binnen de gestelde termijn, dan zijn wij helaas verplicht de zeiltocht te annuleren. Ook in dit geval krijgt u een zeiltegoed, welke u mag verzilveren voor een zeiltocht in 2020 of 2021.

Wenst u uw zeiltocht niet te verzetten, dan kunt u ervoor kiezen om zelf te annuleren. U betaalt dan enkel de annuleringskosten, deze vindt u terug in de algemene voorwaarden die u per post bij uw scheepscontract zijn toegezonden.

Vragen en meer informatie

Wij helpen u met plezier bij het plannen van een zeiltocht en adviseren u graag welk schip het beste bij uw groepssamenstelling past.
Neemt u gerust contact met ons op, ons team staat klaar!