Overnachtingen aan boord van een traditioneel zeilschip
Bezoek aan de Waddeneilanden Texel, Vlieland en Terschelling
Inclusief 3 bierproeverijen

Midweek zeilen bierproeverij

Iedere dag een prachtige zeiltocht over Werelderfgoed Waddenzee, gevolgd door een smaakbeleving aan land.
Het perfecte arrangement voor de liefhebber die de combinatie van zeilen en speciaalbier weet te waarderen!

Daarnaast hoeft u bij een meezeilreis niet een volledig schip te huren, maar boekt u simpelweg een plek aan boord bij een verzorgde zeiltocht.

Zeilarrangment bierproeverij
17 mei – 21 mei 2021
Nog 34 plaatsen beschikbaar

Programma midweek zeilen

Maandag
Om 10:00 uur ’s ochtends wordt u hartelijk verwelkomd op de Suydersee en maakt u kennis met uw reisgezelschap. Een korte instructie rondom zeilen en veiligheid volgt, waarna we het anker lichten voor een actieve tocht richting Texel. Het wordt alle hens aan dek, want samen moeten we het schip tegen de westelijke wind in naar de eindbestemming zeilen!
Tegen de avond varen we de haven van Oudeschild binnen, waar ons een heerlijk diner wacht en een gezellige avond aan boord of in een café.

Dinsdag
Na een uitgebreid ontbijt staat ’s middags de eerste bierbrouwerij op het menu; de Texelse Bierbrouwerij in de oude zuivelfabriek van Oudeschild.
Deze brouwerij staat bekend om de Texelse Skuumkoppe, een smakelijk speciaalbier dat de brouwers inmiddels al vele onderscheidingen heeft opgeleverd. Na een interessante rondleiding genieten we aansluitend van een proeverij in het proeflokaal.
Rond 15:00 uur is het weer tijd om de zeilen te hijsen, op zoek naar een mooie zandbank om droog te vallen en de nacht door te brengen.
Voor deze speciale gelegenheid hebben we een aantal van de beste bieren uit de ketels van de Harlinger havenbrouwerij Het Brouwdok meegenomen. Met het sponsorbiertje Red de Vloot proosten we op het behoud van de historische zeilvloot, die door de coronacrisis ternauwernood het hoofd boven water kunnen houden.

Woensdag
Na een nacht op het Wad zetten we koers richting het buureiland Vlieland.
We vertrekken op tijd, want om 14:00 uur staat een bezoek aan brouwerij Fortuna op de planning. Fortuna beschikt over een eigen water- en energiebron en werkt waar mogelijk met eilander ingrediënten. Het proeflokaal, de expositieruimte, een filmzaal en een kapel met icoon maken de belevenis compleet.

Donderdag
Om 10:00 uur vertrekken we via een korte omweg langs de zeehondenbank naar Terschelling. Hier verblijft een enorme kolonie zeehonden, die we van heel dichtbij kunnen bewonderen.
Terschelling heeft veel te bieden, maak bijvoorbeeld een lange strandwandeling of neem een kijkje bij vuurtoren Brandaris. Vooral in de talloze restaurants en cafés is het tot in de kleine uurtjes goed toeven, wij tippen u dan ook graag de leukste spots.
Ook op Terschelling komt u als bierliefhebber niets tekort en raden wij u de rondleiding bij Brouwerij Schoemrakker aan.
Het beroemde Brandaanbier is zelfs persoonlijk goedgekeurd door Sint Brandaan, de beschermheilige van de zeevaarders!

Vrijdag
Na het ontbijt maken we ons op voor de terugreis.
Met nieuwe kennis op zak en een prachtige ervaring rijker, meren we rond 15:00 uur weer aan in Harlingen.

Kosten midweek bierproeverij

De prijs voor dit arrangement bedraagt € 495,00 per persoon.
Standaard boekt u een gedeelde hut, eenpersoonskamers reserveert u tegen een meerprijs van € 100,00.
Dit betreft een meezeilreis met andere gasten, exclusieve huur is mogelijk vanaf 8 personen.

Meer informatie over onze zeilarrangementen

Zin in een zeilvakantie over de Waddenzee?
Neemt u voor boekingen of meer informatie gerust contact met ons op.

Inbegrepen

• Overnachtingen aan boord (4 x)
  • Ontbijt (4 x)
  • Lunch (4 x)
  • Diner (4 x)
  • Dekbed
  • Handdoeken
  • Fietshuur
  • Scheepshuur
  • Bemanning
  • Havengelden
  • Brandstofkosten
  • Toeristenbelasting

Niet inbegrepen

• Drankjes
  • Kosten extra activiteiten
  • Parkeerkosten auto
  • Vervoer van en naar Harlingen
  • Reisverzekering
  • Annuleringsverzekering
  • Reserveringskosten (€ 10,00)
  • Calamiteitenfonds (€ 2,50)
Vragen of telefonisch reserveren? 088-7333 745

Hijs de zeilen
met Rederij Vooruit!

Onze gasten beoordelen ons gemiddeld met een op Klantenvertellen.nl

Reserveren

Zin in zeilen, maar u heeft nog een vraag?

Midweek zeilen bierproeverij  v.a. € 495,00,- p.p.
  • Groepssamenstelling

• Voer een getal tussen 1 en 999 in.
  • Periode

• Voorkeuren

• Prijs: € 15,00 Aantal:
  • Prijs: € 185,00 Aantal:
  • Contactgegevens

• € 0,00
  • Uw reservering is onder voorbehoud van beschikbaarheid en wijzigingen in het arrangement. We nemen na ontvangst van uw reservering zo spoedig mogelijk contact met u op.

Zo werkt het

Geef uw voorkeuren op

Stel uw zeiltocht samen.

Bevestigen

Controleer uw zeiltocht en bevestig uw boeking.

Binnen één dag een offerte

Ons team staat voor u klaar!

• Heb je nog vragen of wil je liever telefonisch reserveren? 088-7333 745

Stel je vraag

Zin in zeilen, maar u heeft nog een vraag?

• Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Midweek zeilen bierproeverij v.a. € 495,00,- p.p.