Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) heeft het varend erfgoed opgenomen in de promotie die het maakt voor Nederland.
Helemaal terecht natuurlijk, want vanuit toeristisch perspectief is zeilen met een traditioneel schip een prachtige activiteit!
Het toerisme staat weer zwaar onder druk door de huidige ontwikkelingen.
Uiteindelijk zal er een einde komen aan deze pandemie en dan is buiten actief zijn op de mooiste schepen van de bruine vloot een populaire activiteit. Het NBTC heeft het varend erfgoed daarom ook opgenomen in de promotie die het maakt voor Nederland.
Vanuit Rederij Vooruit weten we het natuurlijk al heel lang; de bruine vloot is een prachtige vorm van vermaak en vakantie!
Zowel de schepen als de havens die worden aangedaan hebben een prachtige, rijke historie. Terecht dus dat het NBTC dit Hollands gloren in het buitenland onder de aandacht gaat brengen!
Laten we hopen dat we in 2021 weer vol beschikbaar kunnen zijn om die bijzondere vakanties op de Waddenzee en het IJsselmeer aan te bieden.
NBTC streeft ernaar iedere Nederlander te laten profiteren van toerisme.
Hiervoor ontwikkelden ze als gastvrijheidssector “Perspectief Bestemming Nederland 2030”. Deze nationale visie op toerisme in Nederland richt zich nadrukkelijk op het gezamenlijke belang van bezoekers, bedrijven en bewoners. Voor NBTC vormt Perspectief 2030 het kader bij de positionering, ontwikkeling en marketing van bestemming Nederland.
NBTC is al meer dan 50 jaar verantwoordelijk voor de branding en marketing van de bestemming Nederland. Waar vroeger promotie vooral belangrijk was, is er sinds twee jaar een kanteling van promotie naar spreiding van bezoekers en ontwikkeling van destinatie Nederland als duurzame toekomstbestendige bestemming, waar toerisme bijdraagt aan maatschappelijke opgaven en elke Nederlander profijt heeft van toerisme.
“De toerismesector wordt ongekend hard geraakt door de Coronacrisis. Het inkomend- en binnenlands toerisme ligt nagenoeg helemaal stil, met enorme gevolgen voor onder meer vakantieparken, hotels, vervoersbedrijven, attracties en de culturele sector. Wanneer de tijd rijp is, moet Nederland versneld en met kracht bezoekers uit binnen- en buitenland zien terug te winnen. Uiteraard ligt de focus voor de sector, voor ondernemers en overheden, momenteel op de noodzakelijke steunmaatregelen, om ervoor te zorgen dat men het hoofd überhaupt boven water houdt. Gelijktijdig werkt NBTC samen met partners achter de schermen aan de aanpak voor een landelijk hersteloffensief, zodat we, zodra de tijd rijp is, versneld aan de slag kunnen gaan met het duurzame herstel van de bezoekerseconomie in ons land.”
Wilt u zelf ervaren hoe het is om met een schip uit de bruine vloot te zeilen?
Bekijk dan onze schepen of neem contact met ons op voor meer informatie.