Hoop op Welvaart

Over de Hoop op Welvaart

De Zeeuwse klipper Hoop op Welvaart is gebouwd in 1899. Na een ingrijpende verbouwing is het schip sinds 1979 deel van de vloot van Rederij Vooruit. De Hoop op Welvaart is de enige tweemaster in de categorie 20 personen of minder. Dit betekent dat het een ideaal schip is voor groepen waarbij iedereen mee wil doen met zeilen. Tel daar bij op dat alles met touwen wordt gedaan en je hebt een heerlijk, actieve zeilbeleving.

Dolf en Hanneke houden van avontuurlijk zeilen. Ze zoeken de bijzondere plekjes op het wad op. De oostelijke punten van de eilanden bijvoorbeeld en de ondiepe gedeelten van het wad.  Daar waar de natuur nog vrij spel heeft. Hier gaan we droogvallen of ’s nachts voor anker. De schipper en eigenaar heeft reeds 25 ervaring bij Rederij Vooruit en heet u graag welkom op dit prachtige schip.

Of u nu een dag, weekend of week wilt gaan zeilen met klipper Hoop op Welvaart is dit gegarandeerd een succes.
Bekijk ook onze arrangementen en evenementen.

Aan boord van de Hoop op Welvaart

Het schip heeft een hoge verschansing en brede gangboorden. Verder beschikt ze over veel dekruimte om lekker de benen te kunnen strekken. In het knusse dagverblijf vindt u een radio, cd-speler, een uitgebreide boordbibliotheek, spelletjes, en op gure dagen kunt u de CV aanzetten.

De scheepshutten zijn allen uitgerust met warm en koud stromend water, een leeslampje, CV en voldoende bergruimte. De indeling bestaat uit 4 tweepersoonshutten en 3 vierpersoonshutten.

In de kombuis kunt u zelf maaltijden bereiden, en kunt u gebruik maken van een royaal 6-pits gasfornuis, een oven, een koelkast (ca. 200 liter), vriezer (ca. 25 liter), en 2 spoelbakken.

Bijzonderheden

De scheepscrew spreekt Duits, Engels en Nederlands.

De thuishaven van het schip is Harlingen.

Schipper Dolf heeft veel ervaring met het zeilen met zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapten.

Lijkt het u leuk om zelf op de nautische toer te gaan? Aan boord van de Hoop op Welvaart hebben wij een kompas, GPS, VHF, een verrekijker, en een dieptemeter voor u klaar gelegd.

Foto’s

Meer foto’s

Weekend € 2.000,00
Kort weekend € 1.740,00
Dagtocht € 1.350,00
Midweek € 3.020,00
Week € 4.300,00
3 feestdagen € 2.750,00
4 feestdagen € 3.095,00

Boek nu Informatie aanvragen

Plattegrond Hoop op Welvaart - Rederij Vooruit

Eigenschappen Hoop op Welvaart

Beoordeling
Type schip Klipper
Capaciteit 28 personen (bij een dagtocht)
20 slaapplaatsen
Lengte 25,20 meter
Breedte 5,10 meter
Zeiloppervlakte 250,00 m²
Accommodaties , , ,
Accessoires , , , , , , , , , , ,

Hoop op Welvaart onderweg

Hoop op Welvaart in beeld

Extra informatie over de Hoop op Welvaart

Harlingen, prachtig gelegen aan de Waddenzee, is al vele jaren de thuishaven van het grootste deel van onze schepen. Voor het bekijken van de ligplaatsen van de schepen klikt u op de button. Tevens vindt u in dit bestand meer informatie over het parkeren in Harlingen en de route naar Harlingen toe. Ligplaatsen schepen, parkeren en routebeschrijving De Haven Harlingen; Wetenswaardigheden Onze grootste thuishaven is Harlingen, een van de weinige zoutwater havens van Nederland. Hier is de oude zeemansatmosfeer nog te bespeuren. Vanuit zowel Harlingen als Zoutkamp en Den Oever kan men fraaie tochten maken naar de Wadden, één van de laatste stukken ongerepte natuur die Nederland nog bezit. Het eeuwig durend spel van eb en vloed, het zeilen op stroom, het rekenen met de getijstromen geeft aan het zeilen aldaar een extra dimensie. De Waddeneilanden zoals o.a. Vlieland, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog, etc., zijn bijzonder fraai en het is prettig om…

Lees verder →

Vanuit scholen worden heuse ‘klippertochten’ georganiseerd. Een schoolkamp aan boord van grote klippers. Leerlingen krijgen van de schipper en matroos uitleg over hoe je moet zeilen op zo’n grote boot. En alleen door goed samen te werken lukt het om de klippers mooi over de Waddenzee of het IJsselmeer te laten zeilen. Klippertochten kunnen volledig naar wens worden samengesteld. Hoeveel leerlingen gaan er mee en welke schepen worden hiervoor ingezet? Hoe lang gaat de groep zeilen? En waar wordt er naar toe gezeild? Bezoek bijvoorbeeld Terschelling en Vlieland, ga een keer droogvallen en ontdek wat voor moois er leeft op de bodem van de Waddenzee en ervaar het verschil van het Wad met het IJsselmeer. Ondertussen worden er veel sociale vaardigheden opgedaan tijdens de gezellige zeiltocht. Een unieke ervaring die de leerlingen altijd bij zal blijven! Ook een keer een klippertocht meemaken? Vraag dan nu een vrijblijvende offerte aan.

Lees verder →

Wat is er mooier dan een vrijgezel tijdens een vrijgezellenfeest mee te nemen voor een dag zeilen op een traditioneel zeilschip? Een dag of weekend aan boord en allerlei leuke activiteiten ondernemen. We kunnen voor jou diverse vrijgezellen opdrachten regelen. Ook de schipper en matroos helpen daarbij graag een handje mee.

Lees verder →

Zeilend, maar ook afgemeerd aan de kade, bieden onze schepen de perfecte entourage voor een onvergetelijk en uniek bedrijfsuitje. Naast bedrijfsuitjes behoren een feestelijke receptie, zakelijke vergadering, presentatie, bedrijfstraining of teambuilding aan boord van een van onze schepen ook tot de mogelijkheden. Varen op onze schepen zorgt gegarandeerd voor een succesvol personeelsuitje.

Bel ons

Tel: 088 – 7333 745