Hoop op Welvaart

Over de Hoop op Welvaart

De Zeeuwse klipper Hoop op Welvaart is gebouwd in 1899. Na een ingrijpende verbouwing is de Hoop op Welvaart sinds 1979 in de Rederij Vooruit vloot. De Hoop op Welvaart is de enige tweemaster in de categorie 20 personen of minder, met Harlingen als thuishaven.

Dit betekent dat het een ideaal schip is voor groepen waarbij iedereen mee wil doen met zeilen. Tel daar bij op dat alles met touwen wordt gedaan en je hebt een prachtig actieve zeilbeleving. Het voordeel van een tweemaster is echter ook dat het zeiloppervlak over meerdere kleine zeilen verdeeld wordt. Dit zorgt ervoor dat het tuig relatief licht te bedienen is.

Dolf en Hanneke houden van avontuurlijk zeilen. Ze zoeken de bijzondere plekjes op het wad op. De oostelijke punten van de eilanden bijvoorbeeld en de ondiepe gedeelten van het wad.  Daar waar de natuur nog vrij spel heeft. Hier gaan we droogvallen of ’s nachts voor anker.

De schipper/eigenaar heeft reeds 25 ervaring bij Rederij Vooruit en heet u graag welkom op dit prachtige schip.

Of u nu een dag, weekend of week wilt gaan zeilen met klipper Hoop op Welvaart is dit gegarandeerd een succes.
Bekijk ook onze arrangementen en evenementen.

Bijzonderheden

Dolf heeft veel ervaring met het zeilen met zowel lichamelijk als geestelijk gehandicapten.

Crew

Dolf Siere: Crew spreekt Duits, Engels en Nederlands.

Aan dek

Hoge verschansing / reling, brede gangboorden en veel dekruimte

In het dagverblijf

CV, radio, cd-speler, boord bibliotheek, spelletjes

Kombuis

6 pits gasfornuis, oven, koelkast ca. 200 liter, vriezer ca 25 liter, 2 spoelbakken

Hutten

Allen met stromend water, CV, leeslampje en voldoende bergruimte. Indeling 4x 2 persoonshutten en 3x 4 persoonshutten.

Kompas, GPS, VHF, verrekijker, dieptemeter

Foto’s

Meer foto’s

Boeken & Prijzen

Weekend € 2.200,00
Kort weekend € 1.740,00
Dagtocht € 1.350,00
Midweek € 3.100,00
Week € 4.450,00
3 feestdagen € 2.800,00
4 feestdagen € 3.175,00

Boek nu Informatie aanvragen

Plattegrond Hoop op Welvaart - Rederij Vooruit

Eigenschappen

Beoordeling
Type schip Klipper
Capaciteit 28 personen (bij een dagtocht)
20 slaapplaatsen

• Zeil klipper Hoop op Welvaart onder zeil - Rederij Vooruit 01
  • Zeilboot Hoop op Welvaart - Rederij Vooruit header

Extra informatie over de Hoop op Welvaart

Harlingen, prachtig gelegen aan de Waddenzee, is al vele jaren de thuishaven van het grootste deel van onze schepen. Voor het bekijken van de ligplaatsen van de schepen klikt u hier, pdf of word. Tevens vindt u in dit bestand meer informatie over het parkeren in Harlingen en de route naar Harlingen toe.

Lees verder →

Vanuit scholen worden heuse ‘klippertochten’ georganiseerd. Een schoolkamp aan boord van grote klippers. Leerlingen krijgen van de schipper en matroos uitleg over hoe je moet zeilen op zo’n grote boot. En alleen door goed samen te werken lukt het om de klippers mooi over de Waddenzee of het IJsselmeer te laten zeilen. Klippertochten kunnen volledig naar wens worden samengesteld. Hoeveel leerlingen gaan er mee en welke schepen worden hiervoor ingezet? Hoe lang gaat de groep zeilen? En waar wordt er naar toe gezeild? Bezoek bijvoorbeeld Terschelling en Vlieland, ga een keer droogvallen en ontdek wat voor moois er leeft op de bodem van de Waddenzee en ervaar het verschil van het Wad met het IJsselmeer. Ondertussen worden er veel sociale vaardigheden opgedaan tijdens de gezellige zeiltocht. Een unieke ervaring die de leerlingen altijd bij zal blijven! Ook een keer een klippertocht meemaken? Vraag dan nu een vrijblijvende offerte aan.

Lees verder →

Varende groepsaccommodatie Friesland Bent u op zoek naar geschikte groepsaccommodatie in Friesland? Wij zetten onze schepen regelmatig in als ‘hotelschepen’. Bijvoorbeeld tijdens evenementen, congressen, festivals en exposities. Maar ook als groepsaccommadatie voor teamuitjes, personeelsuitjes of team-building projecten op een van de Waddeneilanden zijn onze schepen uitermate geschikt en gezellig! U vindt onze schepen onder andere bij Noorderslag, Into The Great Wide Open en Oerol. Onze schepen zijn vooral gebouwd om mee te zeilen, maar u kunt ze gebruiken voor veel meer doeleinden, zoals: Productpresentaties: gebruik het schip als aandachtstrekker Unieke vergaderlocatie Tijdelijke werkplek Drijvend hotel (bijv. tijdens evenementen) etc. Groepsaccommodatie en overtocht naar een Waddeneiland Gaat u met uw personeelsvereniging, vriendenclub, sportclub of een andere groep naar een van de Waddeneilanden? Dan kunt u bij ons terecht voor uw eigen veerboot en varend hotel. Op het afgesproken tijdstip stapt u aan boord van uw schip. Een ervaren schipper en matroos zijn aan…

Lees verder →

Wat is er mooier dan een vrijgezel tijdens een vrijgezellenfeest mee te nemen voor een dag zeilen op een traditioneel zeilschip? Een dag of weekend aan boord en allerlei leuke activiteiten ondernemen. We kunnen voor u diverse vrijgezellen opdrachten regelen. Ook de schipper en matroos helpen daarbij graag een handje mee. Vrijgezellenfeest zeilen altijd gezellig De mogelijkheden tijdens het zeilen op een vrijgezellenfeest zijn zeer divers. Om de vrijgezel alvast wat leuke activiteit te laten doen kunt u bijvoorbeeld denken aan de volgende dingen: Koop een opblaasbootje bij een speelgoedwinkel en laat de vrijgezel hiermee het schip de haven uit roeien. Natuurlijk wel eerst zelf laten opblazen! De vrijgezel kan de zeilen hijsen De vrijgezel kan het dek zwabberen De vrijgezel kan de zwaarden hijsen (meestal zit er een elektrische motor op, maar die kunnen we natuurlijk uitzetten) De vrijgezel kan voor een ieder een ei bakken Of de vrijgezel…